Każdy z nas ogląda telewizję. Czekamy z upragnieniem na ulubiony film i zagryzamy chipsami. Film się zaczyna, jesteśmy zamurowani przez ok. 20 minut a tu nagle reklama. Reklama jest to informacja przekazywana za pomocą telewizji, aby zwrócić uwagę klienta na nowy produkt. Duże przedsiębiorstwa inwestują masę pieniędzy w reklamę, aby zaistnieć na rynku, oraz poprawić swoją sprzedaż produktów. Reklamy trwają od kilku do kilkunastu minut, więc człowiek zawsze coś z reklamy zapamięta i w sklepie zwróci uwagę na dany produkt. Największą wadą reklamy np.: telewizyjnej jest jej cena. Przykładowo reklama w programie „Mam talent” kosztowała 77,8 tysiąca zł za 30 sekundowy filmik. Nie każdego stać na taką reklamę, więc wybiera się inne formy reklamy, aby pokazać klientowi nasz towar. Można wybrać reklamę radiową, za którą nie zapłacimy już tak dużo jak w przypadku reklamy telewizyjnej. Przedsiębiorstwa większe bądź mniejsze mogą także wybrać formę prasową. Dać ogłoszenie do gazety za małą opłatą. W dzisiejszych czasach praktycznie codziennie na witrynach stron internetowych umieszcza się darmowe bądź płatne reklamy, aby przyciągnąć użytkowników komputerów. Można także wysyłać e-mail z naszą ofertą do znajomych i już staje się reklamą. Przed wyborem reklamy trzeba się zorientować jaką sumą pieniędzy dysponujemy, a dopiero wtedy wybieramy formę reklamy, za którą jesteśmy w stanie zapłacić.
Written on maj 17th, 2013 by admin